(Leveres uden fælg)

kr. 568.82 inkl. moms
kr. 568.82 inkl. moms
Anslået leveringstid - Mandag 21 Okt. - Ons. 23 Okt.
Gratis levering
Loading...

Produkt beskrivelse

WINTER SPORT 5

Det vejgreb, du har brug for til glatte vejbaner

  • Overlegent sideværts vejgreb på glatte overflader
  • Forbedret ydelse på snedækkede veje
  • Forsvar mod akvaplaning
  • Brændstofeffektivitet


DÆK I AKTION

 

VIGTIGE FORDELE

OVERLEGENT SIDEVÆRTS VEJGREB PÅ GLATTE OVERFLADER

Innovative vinklede midterspor har større længde, og deres evne til at åbne og gribe fat i overflader er forbedret, hvilket giver fremragende sideværts vejgreb på glatte vejbaner.

FORBEDRET YDELSE PÅ SNEDÆKKEDE VEJE

Med et større antal blokke har Winter Sport 5 flere kanter i kontakt med vejens overflade og dermed bedre vejgreb og køreegenskaber på sne.

FORSVAR MOD AKVAPLANING

Med dybere riller i slidbanen kan Winter Sport 5 kanalisere større mængder vand og sjap bort, hvilket reducerer risikoen for akvaplaning og hjælper dig med at bevare kontrollen på våde veje.

BRÆNDSTOFEFFEKTIVITET

Med det unikke Winter Sport 5-design er vægten optimalt fordelt over hele dækket, hvilket medfører lavere rullemodstand og giver større brændstofeffektivitet.

 

TEKNOLOGIER

SPECIALDESIGNET VULSTFÆSTNINGSSYSTEM

Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen; større stabilitet og præcision.

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

FLADERE SLIDBANEPROFIL

Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring; reduceret slid på hæl og tå; fremragende stabilitet i sving og præcision; optimalt vejgreb i tørt føre.

MRT (MULTI RADIUS TREAD)

MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold; dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre; øget kontrol i sving.

MULTI BLADE SYSTEM

Kørselsforholdene kan variere kraftigt om vinteren. Fra koldt og tørt til sne eller slud – disse forhold stiller store krav til dækkene. Dunlops Multi Blade-system takler denne udfordring med forskellige lameltyper til forskellige forhold på vintervejene.Fordele Ensartede køreegenskaber ved forskellige vinterlige vejrtyper.

SILICA-PLUS DÆKMATERIALE

En slidbanesammensætning med rødder i motorsporten, der giver masser af vejgreb, især på våde veje og ved lave temperaturer.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration; stærkt greb i våde og kolde vejrforhold; lav slitage.

V-FORM RILLER

V-formede riller i kombination med slidbanens standardriller skaber et fint netværk, der samler sne i slidbanen. Denne sne-på-sne-kontakt forbedrer vejgrebet..Fordele Avancerede køreegenskaber i sne.

DIRECTIONAL TREAD DESIGN

Directional Tread Design er skabt til de kolde, våde morgener. Det tvinger vandet ind mellem rillerne. Vandet ledes hurtigt væk fra dækkets overflade, hvilket reducerer risikoen for akvaplaning.Fordele Reduceret risiko for akvaplaning.

 

TEST RESULTATER























EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop Winter Sport 5 205/55R16 91H
C B 69dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

             

 

Mere end 34 service partnere
Find monteringspartnere i nærheden: