(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 696.63 inkl. moms
kr. 696.63 inkl. moms
Anslået leveringstid - Mandag 1 April - Torsdag 4 April
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

FULDA KRISTALL CONTROL HP2

Det nye højtydende dæk til barske vinterforhold.

  • Fremragende kontrol i sne.
  • Stærk og tør ydeevne på vinterveje
  • Højt kilometerantal.

 

VIGTIGE FORDELE:

Snow Catcher-teknologi

Fremragende kontrol i sne. 
Dækkets midterriller fungerer sammen og danner et indbyrdes forbundet netværk, som fanger sneen under kørslen og holder dig kørende selv under vanskelige vejrforhold med sne.

3D-boblelameller

Stærk og tør ydeevne på vinterveje 
Lige lameller øverst på slidbaneoverfladen giver plads til større gummimængde. Når dette kombineres med 3D-boblelameller, giver det stærkere blokke, der giver bedre kontrol på tørre veje.

Vinterpolymerblanding og adskillige AquaFlow-riller

Fremragende kontrol på glatte, våde vinterveje. 
Vand bliver effektivt absorberet og spredt.

Flad og bred (Schwartz, Breit, Stark) mønsterdybde

Højt kilometerantal. 
Tillader et optimeret aftryk med ensartet trykfordeling, som giver ensartet slitage.

Højtudviklet materialeteknologi og lavvægtskonstruktion

Nedsat brændstofforbrug.









EU Dæklabel beskrivelse

Fulda Kristall Control HP2 205/60R16 96H XL
B C 72dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

             

 

Mere end 2 service partnere
Find monteringspartnere i nærheden: