(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 422.59 inkl. moms
kr. 422.59 inkl. moms
Anslået leveringstid - Torsdag 25 April - Fredag 26 April
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

Wet and dry summer tyre providing excellent comfort and wet driving performance

The Optimo K715 minimises hydroplaning by employing a pattern design that improves wet driving performance. With an upgraded bead, it also provides excellent cornering and dry driving.

 

Features

  • Tie bar for shoulder area

    Shoulder area is bolstered by a tie bar, improving rigidity and therefore handling.



  • Shoulder kerf reduces uneven wear

    Uneven abrasion which could be generated while cornering is diminished by the insertion of a kerf in the shoulder area.



  • Optimised pitch sequence

    A quieter ride and better handling are ensured by optimising the pitch sequence.



  • Revised groove positioning

    Strategic positioning and width adjustment of grooves ensure more safety in wet conditions.

 

Tyre Structure

  • Jointless cap ply

    Improving uniformity for a smooth ride and higher durability.

  • Wide, high-tensile steel belts

    Enhancing tread strength for a more direct steering response and less wear.

  • Jointless bead wire & high tensile modulus bead filler

    Improving high speed stability and ride comfort. Maximising steering response and durability.

EU Dæklabel beskrivelse

Hankook Optimo K715 145/80R13 75T
D D 69dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

             

 

Mere end 2 service partnere
Find monteringspartnere i nærheden: