(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 712.43 inkl. moms
kr. 712.43 inkl. moms
Anslået leveringstid - Tirsdag 15 Okt. - Fredag 18 Okt.
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

SPORT BLURESPONSE

All GRIP NO COMPROMISE

  • 2.8 meter kortere bremselængede på våd vej iforhold til konkurrenterne*
  • 3 meter kortere bremsenlængde på tør vej iforhold til konkurrenterne
  • Brændstof besparende design: 30% bedre in forgængeren
  • lav støj

 

VIGTIGE FORDELE

BRÆNDSTOFBESPARENDE DESIGN

Dunlop Sport BluResponse har en aerodynamisk form og særlig gummiblanding som reducerer rullemodstanden med 30% iforhold til forgængeren Dette svarer til en gennemsnitlig besparelse på 750 kr om året på brændstof

FANTASTISK VÅDGREB

Sport BluResponse benytter en særlig polymer blanding som giver dig et bedre greb og performance på våde veje. Store center riller evakurer hurtigt vandet væk og reducerer dermed risikoen for akvaplaning

LAV STØJ

lukkede skulder riller reducerer støj niveauet, hvilket giver mere køre komfort

KORTERE BREMSELÆNGDE

Dunlops innovative kort bremselængde blokke, reducrer bremselængeden på våd og tør vej Disse ekstra stive blokke, der er designet til høj ydeevne, øger vejkontakten under bremsning.

 

TEKNOLOGIER

SPECIALDESIGNET VULSTFÆSTNINGSSYSTEM

Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen; større stabilitet og præcision.

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)

Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

MRT (MULTI RADIUS TREAD)

MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold; dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre; øget kontrol i sving.

ASYMMETRISK SLIDBANEDESIGN

Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

FLADERE SLIDBANEPROFIL

Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring; reduceret slid på hæl og tå; fremragende stabilitet i sving og præcision; optimalt vejgreb i tørt føre.

VARIABEL KONTAKT MED UNDERLAGET

Asymmetrisk slidbanedesign med variabel kontakt med underlaget forhindrer effektivt akvaplaning. Den kraftige skulderblok sikrer hurtig og turbulensfri bortledning af vand i kombination med fremragende stabilitet i sving.Fordele Effektiv forebyggelse af akvaplaning; forbedret kontakt med vejen; forbedret stabilitet i sving og mere præcis styring.

 

TEST RESULTATER





EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop Sport BluResponse 175/65R15 84H *
C B 69dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.