(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 1015.95 -4%
kr. 975.31 inkl. moms*
kr. 975.31 inkl. moms
Anslået leveringstid - Ons. 6 Nov. - Fredag 8 Nov.
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

ECONODRIVE

Højt kilometertal og brændstofeffektivitet giver økonomisk kørsel

  • Udviklet til lavere samlede driftsomkostninger
  • Slidstærkt dækmateriale
  • Fremragende slidstyrke og manøvreevne
  • Glimrende egenskaber i vådt føre

 

HVORFOR VÆLGE DETTE DÆK

UDVIKLET TIL LAVERE SAMLEDE DRIFTSOMKOSTNINGER

Dunlop Econodrive er udviklet til at give betydelige forbedringer med hensyn til kilometertal og brændstofeffektivitet – særligt målrettet til de omkostningsbevidste bilister og flådemanagers.

SLIDSTYRKE OG MANØVREEVNE

Dunlop Econodrive er opbygget på en stiv og slidstærk karkasse, der er designet til lang levetid med forbedrede køreegenskaber i sving og under bremsning. De forstærkede sidevægge beskytter mod kantstensskader og forbedrer samtidig rullemodstanden.

SLIDSTÆRKT DÆKMATERIALE

Vores højt specialiserede dækmateriale indeholder kulstofpartikler, der forbedrer slidbanestivheden og friktionen mod kørebanen. Silica-partikler er medvirkende til at sænke rullemodstanden, hvilket medfører en bedre brændstoføkonomi.

GLIMRENDE EGENSKABER I VÅDT FØRE

Det 4-ribbede dækmønster giver glimrende egenskaber på våde veje. Kombinationen af dybe midterriller og et åbent skulderdesign giver hurtig vandbortledning, hvilket reducerer risikoen for akvaplaning.

EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop Econodrive 215/75R16C 113/111R 8PR
C C 70dB C2

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.