(Leveres uden fælg)

kr. 573.38 inkl. moms
kr. 573.38 inkl. moms
Anslået leveringstid - Torsdag 29 Okt. - Tirsdag 3 Nov.
Gratis levering
Loading...

Produkt beskrivelse

Optimised pattern design for an excellent snow performance.

The Ventus i*cept RS2 was specially designed for road conditions in western and central Europe. Thanks to the optimised tyre contour and the three-dimensional block edges, the tyre impresses with a safe traction and braking performance on snow. In addition, the interaction of the longitudinal and lateral grooves ensures optimum displacement of water and slush, thus minimising the risk of aquaplaning.


Features

  • Aqua slush edge grooves.
    - Compared to the exisiting product a lateral groove focused design provides maximised lateral grip.
    - Prevents hydroplaning through effectively pushing out water in to the side direction on wet roads through an optimised profile and an effective lateral groove form.



  • Ice grip slits.
    Provides improved cornering performance with the internal sub-grooves.



  • Grip claw technology.
    Improves snow traction by applying sharp 3D edge.



  • 3D winter sipe.
    Ensures optimal winter performance and enhanced driving stability by minimising block movement on wet and snowy roads.



Tyre structure

  • High grip silica compound. Improved snow / wet traction and lowered rolling resistance.



  • Jointless full cover reinforced belt. Ideal tread strength.




  • Wide 2 steel belt layer. Ensures optimal tread stiffness and improves handling performance.




  • Adoption of high hardness bead filler. Improves handling and steering response.



  • Ultra high strength bead wire. Improves uniformity and durability of the bead position.

EU Dæklabel beskrivelse

Hankook Winter i*cept RS2 (W452) 205/55R16 91H
E B 72dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

             

 

Mere end 964 service partnere
Find monteringspartnere i nærheden: