(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 1139.95 -4%
kr. 1094.35 inkl. moms*
kr. 1094.35 inkl. moms
Anslået leveringstid - Tirsdag 23 April - Fredag 26 April
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

UltraGrip 8 Performance

High performance-dækket for hårde sneforhold

  • Sikker styring på sne.
  • Fremragende køreegenskaber på is
  • Høj modstandsdygtighed over for akvaplaning
  • Brændstoføkonomisk design

 

Hvorfor vælge dette dæk

Sikker styring på sne.

Rejs sikkert på sne-dækkede veje.. UltraGrip 8 Performance giver overlegent vejgreb og bremsning på hårdt pakket sne, takket være integrationen af tre forskellige typer spor. Den sav-formede ribbe i midten fungerer som en sneplov, der griber fat i den øverste sne for ekstra trækkraft.

Fremragende køreegenskaber på is

UltraGrip 8 Performance har en stor kontaktflade, der forbedrer køreegenskaber på is. Silikat-mønsterblandingen fastholder et godt vejgreb ved lave temperaturer.

Mindsket risiko for akvaplaning

Specielle hydrodynamiske mønsterriller leder hurtigt vand væk fra dækoverfladen, hvilket hjælper dig med at bevare kontrol på våde eller smattede veje.

Brændstoføkonomisk design

Dækkets lav-vægt konstruktion reducerer rullemodstand, hvilket mindsker dit køretøjs brændstofforbrug og CO2- udledninger.

EU Dæklabel beskrivelse

Goodyear UltraGrip 8 Performance 225/40R18 92V FP MO XL
D C 71dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

             

 

Mere end 2 service partnere
Find monteringspartnere i nærheden: