(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 865.65 -4%
kr. 831.03 inkl. moms*
kr. 831.03 inkl. moms
Anslået leveringstid - Ons. 4 Dec. - Mandag 9 Dec.
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

WINTER RESPONSE 2

Stærk opbremsning og handling på alle vinter underlag

  • Fremragende kurvekørsel i sne
  • Påligelig vinter opbresming
  • Stærk handling på våd vej
  • Lav rullemodstand

 

VIGTIGE FORDELE

FREMRAGENDE GREP VED KURVEKØRSEL I SNE

Det nye Winter Response 2 har et dæk mønster med vinklede skulder ribbe, som giver et bedre grep ved kurvekørsel i sne og på is.

PÅLIDELIG VINTER OPBREMSNING

Vores innovative omvendt sneguide dækmønster fanger sneen i midten af dækket, hvilket giver et øget kontakte område med vejen. Dermed øges grebet ved opbremsning og acceeleration.

GOD HANDLING I VÅDT VEJR

Specielle ribbe giver flere "bidende" kanter som giver et bedre greb på våde veje. Samtidigt giver disse ribbe et bedre greb i sne og på is.

LAV RULLEMODSTAND

Optimeret karkasse konstruktion som giver mindre derformation underkørsel i forhold til et standard dæk. Dette medfører en bedre rullemodstand og en bedre brændstof økonomi.

 

TEKNOLOGIER

SPECIALDESIGNET VULSTFÆSTNINGSSYSTEM

Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen; større stabilitet og præcision.

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

ASYMMETRISK SLIDBANEDESIGN

Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

MRT (MULTI RADIUS TREAD)

MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold; dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre; øget kontrol i sving.

MULTI BLADE SYSTEM

Kørselsforholdene kan variere kraftigt om vinteren. Fra koldt og tørt til sne eller slud – disse forhold stiller store krav til dækkene. Dunlops Multi Blade-system takler denne udfordring med forskellige lameltyper til forskellige forhold på vintervejene.Fordele Ensartede køreegenskaber ved forskellige vinterlige vejrtyper.

SILICA-PLUS DÆKMATERIALE

En slidbanesammensætning med rødder i motorsporten, der giver masser af vejgreb, især på våde veje og ved lave temperaturer.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration; stærkt greb i våde og kolde vejrforhold; lav slitage.

 

TEST RESULTATER







EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop Winter Response 2 185/60R14 82T
C B 66dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.