(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 1237.46 inkl. moms
kr. 1237.46 inkl. moms
Anslået leveringstid - Mandag 1 April - Torsdag 4 April
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

SPORT MAXX RT 2

En sand mester, når det handler om vejgreb og styrepræcision

  • Forbedret vejgreb ved kurvekørsel i vådt og tørt føre
  • Forbedret vejrespons og styrepræcision
  • Kortere bremselængde især ved høj hastighed

 

VIGTIGE FORDELE

FORBEDRET VEJRESPONS OG STYREPRÆCISION

Reducerer diameteren og belægningen, så de kommer tættere på vejen, og booster styrepræcisionen.

FORBEDRET VEJGREB VED KURVEKØRSEL I VÅDT OG TØRT FØRE

Giver øget styrke og stivhed takket være kontakten mellem gummi og vej og sikrer et forbedret vejgreb ved kurvekørsel.

KORTERE BREMSELÆNGDE ISÆR VED HØJ HASTIGHED

Optimerer den geometri, der fører til blokstivhed, hvilket sikrer en kortere bremselængde ved høj hastighed. 

*Sammenlignet med gennemsnittet af premium-konkurrenterne i testen. Testet i forhold til fire direkte premium-konkurrenter i september 2015 af TÜV SÜD Automotive i Mireval; dækdimensioner 225/45R17 91Y; Golf VI 1.4 TSI og Golf VI GTi.

 

TEKNOLOGIER

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)

Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

ASYMMETRISK SLIDBANEDESIGN

Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

FLADERE SLIDBANEPROFIL

Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring; reduceret slid på hæl og tå; fremragende stabilitet i sving og præcision; optimalt vejgreb i tørt føre.

MRT (MULTI RADIUS TREAD)

MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold; dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre; øget kontrol i sving.

POWER BRAKING BLOCKS

Meget stive klodser, der bevarer stivheden ved opbremsning. Den øgede stivhed hjælper med til at sikre optimal kontakt med vejen ved opbremsninger fra høje hastigheder.Fordele Kortere bremselængder, særligt ved høje hastigheder.

DOBBELT SILIKABLANDING

Denne blanding giver forbedret acceleration og mindre slid.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration; fremragende styring på sommer og efterårsveje; stærkt greb; modstandsdygtig overfor slitage.

 

TEST RESULTATER











EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop SP Sport Maxx RT 2 245/40R19 98Y XL
C B 72dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

             

 

Mere end 2 service partnere
Find monteringspartnere i nærheden: