(Leveres uden fælg)

kr. 2307.82 inkl. moms
kr. 2307.82 inkl. moms
Anslået leveringstid - Tirsdag 27 April - Fredag 30 April
Gratis levering
Loading...

Produkt beskrivelse

SPORT MAXX RACE

Fremragende vejgreb i tørt føre – både på og uden for banen

  • Optimalt vejgreb i tørt føre og fremragende bremseegenskaber
  • Præcis styring og stabile køreegenskaber
  • Forbedret vejgreb i sving
  • Stabile køreegenskaber i vådt føre

 

VIGTIGE FORDELE

PRÆCIS STYRING OG STABILE KØREEGENSKABER

Nyd den præcise styrerespons og den jævne kørsel. Sport Maxx Race anvender Hybrid Overlay-teknologi for at begrænse dækkets deformation ved høje hastigheder, hvilket forbedrer styring og stabilitet.

PÅLIDELIG YDEEVNE I VÅDT FØRE

Sport Maxx Race er optimeret til kørsel i tørt føre, men har også en god ydeevne på våde veje. Det asymmetriske slidbanemønster har fire indvendige riller, der sørger for, at vand hurtigt ledes bort, hvilket reducerer risikoen for akvaplaning.

FORBEDRET VEJGREB VED KURVEKØRSEL

Slidbanen er forsynet med højvinklede ribber, hvilket øger den laterale stivhed, som igen giver bedre kontrol ved manøvrering i kurver. Massive udvendige skulderblokke øger vejgrebet ved kurvekørsel.

ENESTÅENDE VEJGREB OG BREMSEEVNE

Med Sport Maxx Race kan du maksimere din ydeevne på banen. Racerdækblandingen med fremragende vejgreb, der stammer fra Dunlop Motorsports teknologien, sikrer en fremragende vedhæftning til vejen og en superb bremseevne. Dette dæk, der er optimeret til løb, er fuldt godkendt til brug på landevej.

 

TEKNOLOGIER

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)

Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

ASYMMETRISK SLIDBANEDESIGN

Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

FLADERE SLIDBANEPROFIL

Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring; reduceret slid på hæl og tå; fremragende stabilitet i sving og præcision; optimalt vejgreb i tørt føre.

MRT (MULTI RADIUS TREAD)

MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold; dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre; øget kontrol i sving.

SILICA-PLUS DÆKMATERIALE

En slidbanesammensætning med rødder i motorsporten, der giver masser af vejgreb, især på våde veje og ved lave temperaturer.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration; stærkt greb i våde og kolde vejrforhold; lav slitage.

DOBBELT SILIKABLANDING

Denne blanding giver forbedret acceleration og mindre slid.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration; fremragende styring på sommer og efterårsveje; stærkt greb; modstandsdygtig overfor slitage.

EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop SP Sport Maxx Race 285/30R19 98Y XL MO MFS
F C 71dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

             

 

Mere end 978 service partnere
Find monteringspartnere i nærheden: