(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 897.18 inkl. moms
kr. 897.18 inkl. moms
Anslået leveringstid - Tirsdag 12 Nov. - Fredag 15 Nov.
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

SPORT MAXX RT

Vejgreb og bremseegenskaber til motorsport med dynamiske køreoplevelser

  • Suverænt vejgreb i vådt og tørt føre
  • Forbedret kontrol i sving
  • Kortere bremselængde ved motorvejshastigheder
  • Brændstoføkonomisk design

 

VIGTIGE FORDELE

ENESTÅENDE VEJGREB

Sport Maxx RT sikrer et fremragende vejgreb på våd og tør vej takket være den adaptive slidbaneteknologi. Polymerer, der kommer fra motorsporten, tilpasser sig strukturen på vejoverfladen og optimerer vejkontakten og forbedrer vejgrebet.

KORTERE BREMSELÆNGDE VED MOTORVEJSHASTIGHEDER

Dunlops innovative Short Braking-blokke er med til at sikre en kortere bremselængde ved høje hastigheder. Disse ekstra stive blokke, der er designet til høj ydeevne, øger vejkontakten under bremsning.

FORBEDRET KONTROL VED KURVEKØRSEL

Nyd de stabile køreegenskaber ved høje hastigheder med en jævn overgang fra kørsel ligeud til kurvekørsel. Massive udvendige skulderblokke er med til at forbedre stabiliteten og køreegenskaberne ved kurvekørsel.

BRÆNDSTOFEFFEKTIVT DESIGN

Sport Maxx RT er et meget let dæk, hvilket reducerer rullemodstanden - og reducerer brændstofforbruget og CO2- udledningen.

 

TEKNOLOGIER

SPECIALDESIGNET VULSTFÆSTNINGSSYSTEM

Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen; større stabilitet og præcision.

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)

Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

ASYMMETRISK SLIDBANEDESIGN

Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

FLADERE SLIDBANEPROFIL

Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring; reduceret slid på hæl og tå; fremragende stabilitet i sving og præcision; optimalt vejgreb i tørt føre.

MRT (MULTI RADIUS TREAD)

MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold; dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre; øget kontrol i sving.

SILICA-PLUS DÆKMATERIALE

En slidbanesammensætning med rødder i motorsporten, der giver masser af vejgreb, især på våde veje og ved lave temperaturer.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration; stærkt greb i våde og kolde vejrforhold; lav slitage.

DOBBELT SILIKABLANDING

Denne blanding giver forbedret acceleration og mindre slid.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration; fremragende styring på sommer og efterårsveje; stærkt greb; modstandsdygtig overfor slitage.

POWER BRAKING BLOCKS

Meget stive klodser, der bevarer stivheden ved opbremsning. Den øgede stivhed hjælper med til at sikre optimal kontakt med vejen ved opbremsninger fra høje hastigheder.Fordele Kortere bremselængder, særligt ved høje hastigheder.

ADAPTIVE COMPOUND

En forbindelsesteknologi, som anvender polymerer, der oprindeligt er udviklet til motorsporten, til at tilpasse sig efter vejens overfladetekstur. Med forbedret kontakt på mikroniveau øges den overordnede kontakt mellem dæk og vej.Fordele Fremragende vejgreb og bremseevne.

EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop SP Sport Maxx RT 205/50R16 87W MFS
E A 66dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.