(Leveres uden fælg)

kr. 995.89 inkl. moms
kr. 995.89 inkl. moms
Anslået leveringstid - Torsdag 8 Dec. - Tirsdag 13 Dec.
Gratis levering
Loading...

Produkt beskrivelse

SP SPORT FASTRESPONSE

Suveræn vejfeedback til hurtig reaktion på våde og tørre veje

  • Fremragende reaktion og feedback fra vejen
  • Suveræn ydeevne i vådt vejr
  • Præcis styring i kurver
  • Brændstoføkonomisk og højt kilometertal

 

VIGTIGE FORDELE

FREMRAGENDE RESPONS OG FEEDBACK FRA VEJEN

SP Fast Response anvender den fordelagtige Dunlop Touch-teknologi - med en række avancerede funktioner, som giver mere respons og føling med vejen. Takket være en fladere slidbaneprofil bliver gummiets kontaktflade med vejen større, så køreegenskaberne bliver mere præcise i vådt og tørt føre. En stærkere forbindelse mellem dæk og fælge forbedrer feedback fra vejen.

SUVERÆN YDEEVNE I VÅDT VEJR

Nyd de pålidelige køreegenskaber på våde veje. SP FastResponse har brede riller, som hurtigt leder vandet væk i regnfuldt vejr og dermed mindsker risikoen for akvaplaning. Slidbanen har et højt indhold af silica, hvilket forbedrer vejgrebet i vådt føre og giver kortere bremselængder.

PRÆCIS STYRING I KURVER

Den forbedrede vejfeedback sikrer, at dækket reagerer hurtigere på styre- og kurvemanøvrer. Den asymmetriske slidbane har en stiv skulderblok, der sikrer stabilitet ved kurvekørsel. Trykket fordeles jævnt hen over dækkets kontaktflade, hvilket giver en mere jævn overgang fra lige vej til kurver.

BRÆNDSTOFØKONOMISK MED ET HØJT KILOMETERTAL

Slidbaneblandingen er udviklet til at minimere energitab og slid - og det har resulteret i et meget holdbart dæk med et lavere benzinforbrug.

 

TEKNOLOGIER

SPECIALDESIGNET VULSTFÆSTNINGSSYSTEM

Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen; større stabilitet og præcision.

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)

Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

ASYMMETRISK SLIDBANEDESIGN

Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

FLADERE SLIDBANEPROFIL

Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring; reduceret slid på hæl og tå; fremragende stabilitet i sving og præcision; optimalt vejgreb i tørt føre.

MRT (MULTI RADIUS TREAD)

MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold; dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre; øget kontrol i sving.

VARIABEL KONTAKT MED UNDERLAGET

Asymmetrisk slidbanedesign med variabel kontakt med underlaget forhindrer effektivt akvaplaning. Den kraftige skulderblok sikrer hurtig og turbulensfri bortledning af vand i kombination med fremragende stabilitet i sving.Fordele Effektiv forebyggelse af akvaplaning; forbedret kontakt med vejen; forbedret stabilitet i sving og mere præcis styring.

EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop SP Sport FastResponse 205/55R17 91V *
E B 69dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

             

 

Mere end 1027 service partnere
Find monteringspartnere i nærheden: