(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 2693.64 inkl. moms
kr. 2693.64 inkl. moms
Anslået leveringstid - Tirsdag 17 Dec. - Fredag 20 Dec.
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

SP SPORTMAXX GT

Enestående vejgreb og respons i tørt føre, til højtydende sportsvogne

  • Suverænt vejgreb i tørt føre
  • Præcise køreegenskaber og respons
  • Stor stabilitet ved høj hastighed og i kurver

 

VIGTIGE FORDELE

RUNONFLAT

Dunlop RunOnFlat-teknologien sikrer, at bilen kan fortsætte med at køre efter en punktering eller dækeksplosion i op til 80 km ved en maks. hastighed på 80 km/t.

STOR STABILITET VED HØJ HASTIGHED OG I KURVER

Sport Maxx GT bevarer formen ved motorvejshastigheder, hvilket er med til at forbedre dækkets stabilitet og modstandsdygtighed over for slid. Trykket fordeles hen over kontaktfladen, hvilket giver en mere jævn overgang fra lige vej til kurver.

PRÆCISE KØREEGENSKABER OG RESPONS

Dunlop Touch-teknologien kombinerer en række avancerede funktioner, som giver præcise køreegenskaber og mere respons. Takket være en fladere slidbaneprofil øges dækkets kontakt med vejen og sikrer præcise køreegenskaber og feedback fra vejen.

SUVERÆNT VEJGREB I TØRT FØRE MED RACETEKNOLOGI

Oplev det fremragende vejgreb med Sport Maxx GT. Slidbaneblandingen indeholder race carbon black, der forbedrer vejgrebet og bremseevnen i tørt føre.

 

TEKNOLOGIER

FLADERE SLIDBANEPROFIL

Den nye generation af Dunlop dæk har en mere flad slidbaneprofil med en 4-8 % større kontaktflade, alt efter dækkets størrelse og type. En større kontaktflade giver større stabilitet og forbedret feedback fra vejen, hvilket giver dækkene hurtigere og mere præcis respons.Fordele Forbedret stabilitet og mere præcis styring; reduceret slid på hæl og tå; fremragende stabilitet i sving og præcision; optimalt vejgreb i tørt føre.

ASYMMETRISK SLIDBANEDESIGN

Asymmetrisk slidbanedesign giver bedre køreegenskaber og forhindrer akvaplaning. Den kontinuerlige midterribbe giver bedre stabilitet og større præcision. Det asymmetriske rillemønster forbedrer vejgrebet i både vådt og tørt føre.Fordele Forbedrede køreegenskaber ved kørsel ligeud og i sving, forbedret modvirkning af akvaplaning.

DOBBELT SILIKABLANDING

Denne blanding giver forbedret acceleration og mindre slid.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration; fremragende styring på sommer og efterårsveje; stærkt greb; modstandsdygtig overfor slitage.

MRT (MULTI RADIUS TREAD)

MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold; dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre; øget kontrol i sving.

MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)

Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

RUNONFLAT

Dunlop Self Supporting Technology (DSST)Med Dunlop RunOnFlat Technology er det muligt at fortsætte kørslen op til 80 km efter en punktering. RunOnFlat-dæk benytter forstærkede sider, der gør at dækket bevarer sin mobilitet, selv efter et komplet tab af lufttryk.Sikkerhedsbemærkning Dunlop RunOnFlat-dæk må kun monteres på biler, der er designet til run flat-dæk og er udstyret med et fungerende advarselssystem til tryktab, f.eks. Dunlop WARNAIR. En maksimal distance på 80 km og en maksimal hastighed på 80 km/t må ikke overskrides. Se bilens manual, da producentens råd til en specifik model kan variere.

SPECIALDESIGNET VULSTFÆSTNINGSSYSTEM

Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen; større stabilitet og præcision.

SILICA-PLUS DÆKMATERIALE

En slidbanesammensætning med rødder i motorsporten, der giver masser af vejgreb, især på våde veje og ved lave temperaturer.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration; stærkt greb i våde og kolde vejrforhold; lav slitage.

VARIABEL KONTAKT MED UNDERLAGET

Asymmetrisk slidbanedesign med variabel kontakt med underlaget forhindrer effektivt akvaplaning. Den kraftige skulderblok sikrer hurtig og turbulensfri bortledning af vand i kombination med fremragende stabilitet i sving.Fordele Effektiv forebyggelse af akvaplaning; forbedret kontakt med vejen; forbedret stabilitet i sving og mere præcis styring.

NANOPARTIKLER

Slidbanemateriale blandet med nanopartikler af "carbon black"-slidbanemateriale. Disse nanopartikler kombineres med harpiks og polymerer for at skabe fremragende greb på våde og tørre veje.Fordele Fremragende vejgreb i tørt og vådt føre, præcise bremseegenskaber, forbedret slidstyrke.

EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop SP Sport Maxx GT 275/40R18 99Y ROF *
D B 70dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.