(Leveres uden fælg)

kr. 1487.43 inkl. moms
kr. 1487.43 inkl. moms
Anslået leveringstid - Ons. 26 Feb. - Ons. 26 Feb.
Gratis levering
Loading...

Produkt beskrivelse

SP WINTER SPORT M3

Førsteklasses ydeevne i vintervejr

  • Godt vejgreb på sne
  • Høj modstandsdygtighed over for akvaplaning
  • God bremseevne
  • RunOnFlat

 

VIGTIGE FORDELE

GODT VEJGREB I SNE

SP Winter Sport M3 er udstyret med tætsiddende lameller, der giver enestående vejgreb og kontrol på sneunderlag.

HØJ MODSTANDSDYGTIGHED OVER FOR AKVAPLANING

De brede riller i slidbanen sørger for hurtig bortledning af vand og sjap og mindsker dermed risikoen for akvaplaning på våde, sjappede veje.

GOD BREMSEEVNE

Det retningsbestemte slidbanemønster forbedrer vejgrebet og er med til at mindske bremselængden på vinterveje.

RUNONFLAT

Dunlop RunOnFlat-teknologien sikrer, at bilen kan fortsætte med at køre efter en punktering eller dækeksplosion i op til 80 km ved en maks. hastighed på 80 km/t.

 

TEKNOLOGIER

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

RUNONFLAT

Dunlop Self Supporting Technology (DSST)Med Dunlop RunOnFlat Technology er det muligt at fortsætte kørslen op til 80 km efter en punktering. RunOnFlat-dæk benytter forstærkede sider, der gør at dækket bevarer sin mobilitet, selv efter et komplet tab af lufttryk.Sikkerhedsbemærkning Dunlop RunOnFlat-dæk må kun monteres på biler, der er designet til run flat-dæk og er udstyret med et fungerende advarselssystem til tryktab, f.eks. Dunlop WARNAIR. En maksimal distance på 80 km og en maksimal hastighed på 80 km/t må ikke overskrides. Se bilens manual, da producentens råd til en specifik model kan variere.

MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)

Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop SP Winter Sport M3 265/60R18 110H MO M+S
E E 72dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

             

 

Mere end 44 service partnere
Find monteringspartnere i nærheden: