(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 1598.98 inkl. moms
kr. 1598.98 inkl. moms
Anslået leveringstid - Tirsdag 12 Nov. - Fredag 15 Nov.
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

SP WINTER SPORT 3D

Et højtydende dæk til uforudsigeligt vintervejr

  • Køreevne i al slags vejr
  • Enestående køreevne i tørt føre
  • Forbedret vejgreb på våd og tør vej
  • Modstandsdygtighed over for akvaplaning

 

VIGTIGE FORDELE

ENESTÅENDE VEJGREB PÅ VÅD OG TØR VEJ

Den specielle silicablanding forbliver elastisk ved lave temperaturer og sikrer et enestående vejgreb i vådt og tørt føre. Trykket fordeles jævnt hen over en stor kontaktflade, så vejkontakten bevares.

MODSTANDSDYGTIGHED OVER FOR AKVAPLANING

De retningsbestemte slidbaneriller sørger for hurtig og jævn bortledning af vandet og forbedrer modstandsdygtigheden over for akvaplaning.

SUVERÆNE KØREEGENSKABER I TØRT FØRE

SP Winter Sport 3D anvender Dunlops Touch-teknologi, der giver dig bedre føling med vejen - og det er afgørende for kontrol og køreegenskaber. Med den nye 3D sipe-teknologi dannes et tæt skulderområde, som forbedrer køreegenskaberne og stabiliteten på tørre veje.

KØREEVNE I AL SLAGS VINTERVEJR

Winter Sport 3D er optimeret til at klare al slags vintervejr, takket være tre forskellige sipes placeret på bestemte dele af dækket.

 

TEKNOLOGIER

SPECIALDESIGNET VULSTFÆSTNINGSSYSTEM

Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen; større stabilitet og præcision.

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)

Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

MRT (MULTI RADIUS TREAD)

MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold; dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre; øget kontrol i sving.

MULTI BLADE SYSTEM

Kørselsforholdene kan variere kraftigt om vinteren. Fra koldt og tørt til sne eller slud – disse forhold stiller store krav til dækkene. Dunlops Multi Blade-system takler denne udfordring med forskellige lameltyper til forskellige forhold på vintervejene.Fordele Ensartede køreegenskaber ved forskellige vinterlige vejrtyper.

EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop SP Winter Sport 3D 225/60R17 99H * 3PMSF
D C 72dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.