(Leveres uden fælg)

kr. 1345.82 inkl. moms
kr. 1345.82 inkl. moms
Anslået leveringstid - Tirsdag 3 Mar. - Fredag 6 Mar.
Gratis levering
Loading...

Produkt beskrivelse

SPORT MAXX RT 2 SUV

Et performance SUV-dæk med præcis styring og fremragende vejgreb

  • Optimal styrepræcision
  • Fast greb på tørre og våde veje
  • Fremragende styreegenskaber i sving

 

VIGTIGE FORDELE

FINTUNET STYRING, SELV VED HØJERE HASTIGHED

Den afbalancerede trykfordeling over hele dækkets aftryk sikrer konstant kontakt med vejen, selv ved kørsel ved højere hastigheder.

FANTASTISK VEJGREB BÅDE UNDER TØRRE OG VÅDE FORHOLD.

Forbedret friktion mellem SUV-dækket og vejoverfladen giver et stærkt og godt vejgreb.

GOD VEJKONTAKT OG STABILITET I SVING

Slidbaneblokkenes forbedrede stabilitet gør, at du bevarer kontrollen, selv i sving med tungt læs.

 

TEKNOLOGIER

SUV-OPTIMERET DÆKFORM

Formen på Sport Maxx RT 2 SUV er blevet specialtilpasset til SUV'er, hvilket giver en mere ligelig trykfordeling over hele dækkets aftryk og jævn styring.

NÆSTE GENERATIONS SLIDBANEBLANDING

Dunlops avancerede slidbaneblanding med "trækforbedrende resin" forstærker vejgrebet ved at øge friktionen mellem dækket og vejoverfladen.

FORSTÆRKET SLIDBANEMØNSTER

Høje skråtstillede og V-formede riller i slidbanemønstret nedsætter graden af, hvor meget slidbaneblokkene bøjer i alle retninger, og giver en mere stabil kørsel.

EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop SP Sport Maxx RT 2 SUV 275/40R20 106Y XL
C A 69dB C1

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

             

 

Mere end 44 service partnere
Find monteringspartnere i nærheden: