(Leveres uden fælg!)
Billedet kan afvige fra beskrivelsen

kr. 2030.15 -4%
kr. 1948.95 inkl. moms*
kr. 1948.95 inkl. moms
Anslået leveringstid - Torsdag 12 Dec. - Tirsdag 17 Dec.
Gratis levering
!!!Tjek venligst din leveringsadresse i PayPal, før du bekræfter odren!!!
Loading...

Produkt beskrivelse

SP SPORT MAXX

Maksimalt vejgreb og maksimale køreegenskaber, maksimal køreglæde. Til højtydende sportsvogne.

  • Enestående køreegenskaber i tørt og vådt føre
  • Suveræne bremseegenskaber og enestående accelerationsevne
  • Høj modstandsdygtighed over for akvaplaning
  • Stabilitet og komfort

 

VIGTIGE FORDELE

ENESTÅENDE KØREEGENSKABER I TØRT OG VÅDT FØRE

Dunlop Touch-teknologien er grundlaget for SP Sport Maxx-dækkets enestående ydeevne. Trykket fordeles jævnt hen over dækket og bringer mere gummi i kontakt med kørefladen. Overgangen fra lige vej til kurver er jævn og giver dig mere tid til at have føling med vejen og reagere, hvis det er nødvendigt.

SUVERÆNE BREMSEEGENSKABER OG ENESTÅENDE ACCELERATIONSEVNE

Gummiblandingen, der er anerkendt til racerbaner, giver ekstra vejgreb på både våde og tørre veje. Oplev større respons ved accelerationen og kortere bremsetider. Den holdbare, slidstærke materialeblanding giver et højere kilometertal.

HØJ MODSTANDSDYGTIGHED OVER FOR AKVAPLANING

SP Sports Maxx har en høj ydeevne under våde vejrforhold. Specielle slidbaneområder kaster hurtigt vandet bort under dækkets "fodaftryk" og mindsker derved risikoen for akvaplaning på regnvåde veje.

STABILITET OG KOMFORT

Oplev jævn og præcis kørsel takket være det stabile midterribbedesign. Slidbanemønstret minimerer støj og giver en mere støjsvag og komfortabel kørsel.

 

TEKNOLOGIER

SPECIALDESIGNET VULSTFÆSTNINGSSYSTEM

Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen; større stabilitet og præcision.

BÆLTE UDEN SAMLINGER (JLB)

En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder; jævnt og ensartet slid.

MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)

Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

MRT (MULTI RADIUS TREAD)

MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold; dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre; øget kontrol i sving.

DOBBELT SILIKABLANDING

Denne blanding giver forbedret acceleration og mindre slid.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration; fremragende styring på sommer og efterårsveje; stærkt greb; modstandsdygtig overfor slitage.

 

 

EU Dæklabel beskrivelse

Dunlop SP Sport Maxx 255/40R20 101W MO XL MFS
E C 70dB

Forordningen trådte i kraft pr. 1. november 2012 og omfatter dæk produceret fra 1. juli 2012. Den er baseret på tre kriterier og giver oplysninger om brændstofeffektivitet, vådgreb og støjniveauer.

Brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

 

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.